Година здоров"я "Подорож до країни Вітаміни"

Виховний захід
Година здоров’я «Подорож до країни Вітаміни»
Мета: Поглибити уявлення про користь овочів, фруктів, ягід для здоров'я. Розвивати пізнавальні інтереси учнів, уяву, творчий підхід до харчування.
Виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: лікар Айболить, презентація, відео руханки «Вітаміни», ребус, зображення корисної та шкідливої їжі, квитки на потяг, роздаткові набори овочів та тарілочка, малюнок каструлі, торбинка з фруктами.
Хід заходу
І. Організація  групи
Доброго дня всім! Доброго дня!
                    Хай плещуть долоньки,
                    Тупають ніжки,
                    Працюють голівки
                    І сяють усмішки.
                    Доброго дня всім! Доброго дня!
                    Бажаєте ви й бажаю вам я!
ІІ. Повідомлення теми та мети заходу
-         Діти, чи любите ви подорожувати?
-           Я хочу вас запросити у подорож до однієї казкової країни. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте ребус:
-  Молодці! Наша країна, якою ми будемо подорожувати, називається Вітаміни.
-  А нашим гідом, або ж провідником-екскурсоводом, буде мудрий та досвідчений у справах здоров’я лікар Айболить. Він  сказав мені, по секрету, що на шляху до цієї країни на нас чекають різні випробування. Тож, не забутьте взяти із собою добрий настрій, кмітливість та увагу. 
ІІІ. Основна частина заходу
-       Подорожувати ми будемо у казковому потязі. А щоб потрапити до нього треба подолати перше випробування, яке приготував для нас сам лікар Айболить.
Всі вітаміни смачненькі
І солодкі, і кисленькі.
Їжте діти їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були ви здоровенькі
І красиві й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.
-         На дошці ви бачите різну їжу. Поділіть її на дві категорії – корисну і шкідливу. А тепер ще одне завдання.

-       Молодці! Дуже добре впорались із завданням. Лікар Айболить задоволений і дарує вам квитки на потяг. Запрошую вас зайняти свої місця.
-       Любі діти! Вам потрібно багато чого дізнатися сьогодні про країну Вітаміни.  Її мешканці так і називаються – вітаміни. Це корисні речовини, необхідні нашому організму. Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» — життя. Якщо людина їх не одержує, у неї виникають різні хвороби. Вітаміни нам потрібні щодня. Дуже багато їх в овочах і фруктах.
-       Ну, що, діти, в дорогу! ( Звуки потягу )
ЗУПИНКА 1 «Овочеве поле»
-       А ось і перша зупинка – станція «Овочеве поле».
-       Де ростуть овочі?
-       - Як ви вважаєте, чи належать вони до корисних продуктів харчування? Чому?
-       Овочі містять найбільше вітамінів, які потрапляють до нашого організму. Найголовніші – 4 вітаміни
-       Вітамін А. Якщо хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки, добрий зір, треба їсти: моркву, помідори, цибулю, гарбуз.
-       Вітамін В. Якщо хочете мати добрий апетит, бути розумним, спокійним, треба їсти: буряк, картоплю, квасолю, горох, капусту. Вітамін В корисний для шлунку.
-       Вітамін С – найкращий захисник від різних інфекційних хвороб (грип, ангіна). Треба їсти цибулю, часник, перець, огірок.
-       Вітамін Д – зміцнює кістки, зуби, впливає на ріст людини. Його багато є у картоплі, капусті і петрушці.
-         Я вам вже говорила, що слово «вітаміни» у перекладі з латинської мови означає «життя». І дійсно, людина, яка одержує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру. І навпаки, за відсутності вітамінів у нашій їжі в організмі виникають захворювання – авітамінози, які призводять до скорочення життя.
Вітаміни ще називають – природні ліки.
-       Перед вами є різні овочі. Вашим завданням буде приготування овочевого салату. Складіть на тарілочку ті овочі, які ви любите і поясніть свій вибір.
-       Молодці!
-       На дошці з’явилась каструля.  Давайте всі разом приготуємо борщ. Які овочі ми покладемо?
-        Із цим завданням упорались. Лікар Айболить радий за вас. Рушаймо далі!
ЗУПИНКА 2 «Фруктовий сад»
-       Наступна зупинка – станція «Фруктовий сад»
-         Назвемо швидко мешканців цієї станції.
-         Вам це вдалося тому, що ви їх частенько куштуєте. А мити не забуваєте? Тож не будете хворіти!
-         А хто з вас пізнає фрукти на дотик? У мене є мішечок, в якому заховано фрукти, давайте спробуємо на дотик відгадати, що ж це за продукти. Кожен засовує руку у мішечок і вибирає собі продукт. Коли вибрали, то описуєте, який він і називаєте його.
-         Звільнені з мішечка фрукти помандрують на нашу кухню для десерту.
-         А який фрукт ти любиш їсти?
-       Діти, у фруктах дуже багато вітамінів, особливо вітаміна С. Він захищає організм від хвороб.
-       Яблуко – найкорисніший фрукт. Одне яблуко заміняє 8 бананів або 3 апельсина. Лікарі рекомендують вживати щодня 2-3 яблука. Отож, овочі і фрукти мають найбільше вітамінів.
ЗУПИНКА 3 «Спортивна»
-       Наступна зупинка «Спортивна».
-         Порухаємось разом із овочами та фруктами (Руханка «Вітаміни»)

-         А щоб рухатись далі, нам потрібно відгадати загадку:
Хвалить його кожен, любить його кожен
І дня без нього прожити не може. (Хліб)
ЗУПИНКА 4 «Хлібна»
-       Саме так наступна наша зупинка-станція називається «Хлібна»
-       Хочу повідомити, що у хлібі дуже багато вітаміну В і він корисний для шлунку, особливо житній. Які ви знаєте хлібобулочні вироби?
-       Як ви думаєте, чому про деяких людей кажуть: «він мало каші поїв»? Напевно, так говорять про слабких. Правильно. Каша – це корисна їжа, яка допомагає вам стати здоровими й сильними. Ви можете їсти її на сніданок.
-       А хто скаже, які є каші? А з чого їх варять?
-       Ось зараз, Зернятко, вам розповість про себе (презентація)
-       «Посадили мене, діти, навесні в землю. Стало я росточком, котрий потім перетворився на колосок. Усе літо я ріс, набирався сил. У колоску стало багато зерняток, таких як я. Це мої братики й сестрички. А знаєш, чому нас стало багато?
 Земля, сонце, вода, тепло допомогли мені – маленькому зерняткові – перетворитися на сильний колос, повний нових зерен. Восени колоски зібрали й обмолотили – дістали зерна. Із зерен зробили крупу, а з крупи можна зварити кашу».
-       Діти, тепер зрозуміло, чому корисно їсти кашу? У ній сила землі, сонця, води, вона зробить і вас сильними та здоровими.
-       У нашій їдальні часто дають на обід каші, але дехто їх не хоче їсти або не завжди доїдає. Напевно, ви не знали, що каші корисні для шлунку, волосся, шкіри, доброго апетиту. Пам'ятайте про те і їжте різні каші.
ІV. Підсумок заняття
ЗУПИНКА 5 «Підсумкова».
-       Здоров'я дуже легко втратити, якщо неправильно харчуватися. Бережіть його і зміцнюйте! На згадку про наш захід дарую вам простий, але корисний для здоров'я рецепт салату, який називається «Профілактика простуди». А ще ….
У мене є чай потрібний для спокою,
Щоби не сварились між собою.
В ньому м'ята і медок,
Спрагу він вгамує, настрій підніме.
ЗУПИНКА 6 «Чайна».
-       Пригощайтесь цілющим напоєм «Холодок»! (грає спокійна музика).


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Бесіда "Вербна неділя"